Custom Search

12 Οκτ 2011

[Ενημέρωση]: Προκλητική Υποκρισία Ραγκούση-Υπ.Υποδομών για τα Ταξί και όχι μόνο.

Στο επίσημο Δ.Τ. του Υπουργείου Υποδομών διαβάζουμε:







-------
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΛΑ.Ο.Σ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 11 Οκτωβρίου 2011
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σε απάντηση των σημερινών δηλώσεων του Προέδρου του ΛΑ.Ο.Σ., κ. Γ. Καρατζαφέρη, δίνουμε στη δημοσιότητα το σύνολο της απάντησης του Ευρωπαίου Επιτρόπου, Όλι Ρεν σε ερώτηση του ευρωβουλευτή Ν. Σαλαβράκου,   εκφράζοντας τη βαθύτατη λύπη μας που δεν το έπραξε αυτό ο ίδιος ο Πρόεδρος του ΛΑ.Ο.Σ, κάνοντας αποσπασματική χρήση και αυθαίρετη ερμηνεία της απάντησης του Ευρωπαίου Επιτρόπου. Τέλος, θα θέλαμε να υπογραμμίσουμε, ότι σε αντίθεση με όσα ανακριβή ισχυρίζεται ο Πρόεδρος του ΛΑ.Ο.Σ., είναι κεντρικό θέμα στο Μνημόνιο Συνεννόησης ο Νόμος 3919/2011 με βάση τον οποίο θεσπίστηκε η απελευθέρωση όλων των επαγγελμάτων, από τα οποία  δεν εξαιρούνται τα ταξί, και έτσι κι αλλιώς στο Νόμο 3919, άρα και στο Μνημόνιο, δεν γίνεται αναλυτική μνεία των εκατοντάδων επαγγελμάτων που ανοίγουν.

ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ
5 Σεπτεμβρίου 2011
Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης
προς την Επιτροπή
Άρθρο 117 του Κανονισμού
Nikolaos Salavrakos (EFD)
Θέμα: Απελευθέρωση των αδειών ταξί στην Ελλάδα

Με σχέδιο νόμου η Ελληνική Κυβέρνηση σκοπεύει να καταργήσει τις από για πολλές δεκαετίες ισχύουσες διατάξεις σχετικά με την χορήγηση αδειών ταξί εισάγοντας ένα σύστημα πλήρους απελευθέρωσης, η οποία σύμφωνα με τους οδηγούς ταξί είναι καταστροφική για τους επαγγελματίες του κλάδου.
Ερωτάται η Επιτροπή:
1.
Υφίστανται κοινοτικές διατάξεις (Κανονισμός, Οδηγία κλπ) όπως π.χ. συμβαίνει με τις εμπορευματικές μεταφορές οι οποίες υποχρεώνουν την Ελλάδα να προβεί στην απελευθέρωση της χορήγησης αδειών ταξί στην επικράτεια της, διότι διαφορετικά θα αντιμετώπιζε παραπομπή στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια;
2.
Εάν δεν υπάρχουν δεσμευτικές κοινοτικές διατάξεις για τα ταξί, δύναται τότε η Επιτροπή να ενημερώσει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατά πόσον στις συζητήσεις της για το μνημόνιο της οικονομικής βοήθειας προς την Ελλάδα, απαίτησε από τις εθνικές αρχές να προβούν και στην πλήρη απελευθέρωση των ταξί; 
3.
Εφόσον αυτό έχει συμβεί, έχει συνταχθεί από κοινού με τις εθνικές υπηρεσίες αξιολόγηση επιπτώσεων (impact assessment) του μέτρου; Δύναται η Επιτροπή ή οι αρχές να παράσχουν σχετικό αντίγραφο; Παραδέχεται η Επιτροπή ότι για οποιαδήποτε δική της νομοθετική πρόταση προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο, προβαίνει σε προηγούμενη αναλυτική αξιολόγηση επιπτώσεων που καταδεικνύει την προστιθέμενη αξία της πρότασης της;
4.
Δύναται η Επιτροπή να δηλώσει ότι, εάν δεν λάβει χώρα η απελευθέρωση και το καθεστώς παραμείνει ως έχει στην Ελλάδα, τούτο δεν δημιουργεί πρόβλημα στα θεσμικά Όργανα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων ή στα άλλα Κράτη μέλη;
26 Σεπτεμβρίου 2011
Απάντηση του κ. Rehn εξ ονόματος της Επιτροπής
Η Επιτροπή επιβεβαιώνει ότι δεν υφίσταται διάταξη της ΕΕ η οποία να ρυθμίζει ειδικά το θέμα της απελευθέρωσης των αδειών ταξί.
Η Επιτροπή είναι επίσης σε θέση να επιβεβαιώσει ότι στο Μνημόνιο Συνεννόησης (ΜΣ), που συμφωνήθηκε μεταξύ της Ελλάδας και της Επιτροπής (εξ ονόματος των κρατών μελών της ζώνης του ευρώ), δεν γίνεται ρητή μνεία της απελευθέρωσης των αδειών ταξί. Η τελευταία επικαιροποίηση του ΜΣ είναι διαθέσιμη στο παράρτημα του εξής εγγράφου:
http://ec.europa.eu/economy_finance/publications/occasional_paper/2011/pdf/ocp82_en.pdf
Τούτου λεχθέντος, βάσει του ΜΣ απαιτείται όντως ευρύ πρόγραμμα διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, όπως η απελευθέρωση των αγορών (συμπεριλαμβανομένων των εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών) και το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, με σκοπό την αύξηση του ανταγωνισμού και της αποτελεσματικότητας. Ως εκ τούτου, η απελευθέρωση και ο εκσυγχρονισμός των κανόνων χορήγησης αδειών για ταξί ή πρόσβασης στο επάγγελμα σαφώς συνάδουν με το πνεύμα του ΜΣ. Η Επιτροπή θα ήθελε να υπενθυμίσει στο Αξιότιμο Μέλος του Κοινοβουλίου ότι, μολονότι το ΜΣ περιλαμβάνει διάφορες διαρθρωτικές απαιτήσεις για τον εκσυγχρονισμό της ελληνικής οικονομίας, αυτές δεν πρέπει να εκλαμβάνονται ως εξαντλητικός ή κλειστός κατάλογος επιβεβλημένων μεταρρυθμίσεων. Η Επιτροπή ενθαρρύνει πράγματι την Ελλάδα να εκσυγχρονίσει και να απελευθερώσει τις αγορές, που είναι αγκυλωμένες λόγω απηρχαιωμένων κανόνων και διαδικασιών αδειοδότησης, πέραν των απαιτήσεων του ΜΣ και των νομικών υποχρεώσεων έναντι της ΕΕ.
Η Επιτροπή δεν γνωρίζει να έχει αναληφθεί εκπόνηση ειδικής μελέτης σχετικά με τα ταξί.
-------

Ποιά έιναι η αλήθεια;

1.
Το Υπ. Υποδομών ισχυρίζεται ότι ο πρόεδρος του ΛΑ.Ο.Σ. έκανε: «αποσπασματική χρήση και αυθαίρετη ερμηνεία της απάντησης του Ευρωπαίου Επιτρόπου». Το ΛΑ.Ο.Σ. στην ανακοίνωσή του έδωσε ΤΑ ΠΛΗΡΗ ΚΕΙΜΕΝΑ ως μπορεί να τα δει κανείς εδώ, σε αντίθεση με αυτά που γράφει το Δ.Τ. του Υπουργείου περί αποσπασματικής χρήσης, προφανώς για σκοπούς συκοφαντικής προπαγάνδας:
http://www.laos.gr/press/txtfiles/word/NS-TAXI-111011.doc 

2.
Το ίδιο το Υπουργείο γράφει στο Δ.Τ. του ότι «είναι κεντρικό θέμα στο Μνημόνιο Συνεννόησης ο Νόμος 3919/2011 με βάση τον οποίο θεσπίστηκε η απελευθέρωση όλων των επαγγελμάτων». Όμως, διαβάζοντας την απάντηση του Ευρωπαίου Επιτρόπου, ΠΟΥΘΕΝΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ 3919/2011. Αντίθετα στην απάντηση του Ευρωπαίου επιτρόπου, το κεντρικό θέμα, ΔΕΝ είναι ο «ΕΞΑΝΤΛΗΤΙΚΟΣ, ΚΛΕΙΣΤΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΒΕΒΛΗΜΕΝΟΣ» Νόμος 3919/2011 του Ραγκούση, αλλά η ΓΕΝΙΚΗ απελευθέρωση και εκσυχρονισμός των κανόνων χορήγησης αδειών για ταξί κ.α., η οποία απελευθέρωση ως μεταρύθμιση ΔΕΝ πρέπει να λαμβάνεται ως ΕΞΑΝΤΛΗΤΙΚΗ, ΚΛΕΙΣΤΗ ΚΑΙ ΕΠΙΒΕΒΛΗΜΕΝΗ.


Γι' αυτό ακριβώς το λόγο, επειδή το Μνημόνιο μιλάει γενικά για Απελευθέρωση και άλλες μεταρρυθμίσεις, χωρίς όμως να ορίζει τον τρόπο και τους Νόμους που αυτή θα γίνει, αλλά αφήνοντας αυτά στην διακριτική ευχαίρεια της εκάστοτε κυβέρνησης, δεν μπορεί η συγκεκριμένη Κυβέρνηση να ισχυρίζεται πως ο δικός της Νόμος είναι επιβεβλημένος από το Μνημόνιο και κεντρικό θέμα της απάντησης του Ευρωπαϊκού Επιτρόπου. Ο συγκεκριμένος νόμος είναι ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΡΑΓΚΟΥΣΗ και μόνο, που απλά κινείται στο Πνεύμα του Μνημονίου. Συνεπώς ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΒΕΒΛΗΜΕΝΟΣ από το Μνημόνιο, ως η κυβέρνηση προσπαθεί να το παρουσιάσει στο κόσμο κοροϊδεύοντάς τον. Μπορούν να υπάρξουν δεκάδες άλλες παραλαγές του Νόμου αυτού, που θα είναι σωστότεροι και δικαιότεροι, και οι οποίες θα συνάδουν με το πνεύμα του Μνημονίου. Ο ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ όμως ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΚΑΙ ΕΜΕΝΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΟΜΟ... Η ευθύνη λοιπόν ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΩΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΤΟΥ ΕΠΙΛΟΓΗ/ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ, ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ όπως τεχνιέντως προσπαθεί να το εμφανήσει για να αποποιηθεί τις ευθύνες του.


Επίσης, το ότι το Υπουργείο Υποδομών, προκλητικά ταυτίζει την απάντηση του Ευρωπαϊκού Επιτρόπου η οποία αναφέρεται καθαρά «στην συμβατότητα του νόμου με το πνεύμα του Μνημονίου», με την θέση πως «το Μνημόνιο έχει ως κεντρικό θέμα (άρα και επιβάλλει αυτούσιο) τον νόμο 3919/2011 - νόμο Ραγκούση», αποδεικνύει πως όποιος σύνταξε και υπέγραψε το δελτίο τύπου του Υπουργείου Υποδομών, σαφώς ή δεν έχει σώας τα φρένας ή προσπαθεί με λαϊκισμούς και κοροϊδίες να μπερδέψει τον Ελληνικό λαό για να καλύψει την κοροϊδία που του κάνει.


Ακολουθεί και η απάντηση του ΛΑ.Ο.Σ. απέναντι σε αυτό το προπαγανδιστικό ψέμα του Υπ. Υποδομών που καταρρίπτεται από την ίδια την απάντηση του Ευρ.Επιτρόπου:
http://www.laos.gr/press/txtfiles/word/LAOSgiaRAGKOYSH-111011.doc