Custom Search

20 Απρ 2011

Το ΚΚΕ, η Κανέλλη και τα ... Χάπατα.

Το παρακάτω βίντεο αναδεικνύει δύο σημεία:

1. Την αντίφαση που πέφτει το ΚΚΕ, κατηγορώντας τον εθελοντισμό, όταν το ίδιο αποτελείται κατά πλειοψηφία από εθελοντές! (όπως και σχεδόν όλα τα κόμματα)

2. Τις πολύ υψηλές απαιτήσεις συμμετοχής και προώθησης που έχει το ΚΚΕ από τα μέλη του, οι οποίες είναι αποτρεπτικές για τους πραγματικούς εργάτες του μεροκάματου.

Στο τέλος γίνεται μια γενική εκτίμηση, για το πόσα πραγματικά είναι τα μέλη του ΚΚΕ - βάση του ποσοστού που τηρεί το Καταστατικό του κόμματος, και τι ειδικότητα έχουν αυτά τα μέλη (Φοιτητές, Πολιτικοί, Συνδικαλιστές, Άεργοι/Άνεργοι) ώστε να μπορούν να καλύπτουν όλες τις απαιτούμενες προϋποθέσεις.

Και για να μην ξεχνιόμαστε τι έλεγε η Παπαρήγα, όταν το ΚΚΕ μείωνε μισθούς και απέλυε κόσμο από τις επιχειρήσεις του:
"Ο Ριζοσπάστης (Τυποεκδοτική!) δεν είναι επιχείρηση.  Ο 902 δεν είναι επιχείρηση. Είναι μηχανισμοί, όργανα, πείτε το όπως θέλετε, προπαγάνδας του κόμματος.".... Με άλλα λόγια. Εκεί δεν δουλεύουν εργάτες, αλλά εθελοντές (-ΧΑΠΑΤΑ)! Άρα μπορούμε να κάνουμε ότι θέλουμε με αυτούς...


Και ένα ακόμα βιντεάκι για να μην ξεχνιόμαστε:


----
Και για όσους μπορεί να μπερδευτούν κ να μην αντιληφθούν κατευθείαν την αντίφαση της κ. Κανέλλη:

- Μιλάει για τους εθελοντές που καταλαμβάνουν θέσεις εργασίας (εθελοντική εργασία ενώ θα έπρεπε να πληρώνονται!!). Τι σχέση έχει αυτό με τους εθελοντές-μέλη του ΚΚΕ. Δεν κόβουν θέσεις εργασίας τα μέλη του ΚΚΕ ως εθελοντές..Αντιθέτως οι κυβερνήσεις προωθούν τον εθελοντισμό για να κόβουν κοινωνικές δαπάνες..

- Δηλαδή αν ο δρόμος δίπλα από το σπίτι μου, ή η παραλία, είναι βρώμικη, και πάω να τον καθαρίσω, είμαι Χάπατο. Ή αν περάσω τα παιδιά μου από την διάβαση, γιατί δεν έχει αστυνόμο. Ή αν γίνω γιατρός χωρίς σύνορα γιατί το πιστεύω είμαι Χάπατο.- Αυτά λέει η Κανέλλη στα παιδιά. Αλλά αν πάω στο ΚΚΕ και του προωθώ τις φυλλάδες, και τρέχω γι' αυτό από το πρωί ως το βράδυ, και συνδράμω και γι' αυτό, τότε δεν είμαι Χάπατο αλλά έχω υψηλό τίτλο τιμής!....
Αν δεν αντιλαμβάνεστε την αντίφαση, αφήστε το!...

---------
http://www.phorum.gr/viewtopic.php?f=52&t=205845&p=3404947#p3404947
pan έγραψε: Από εκεί και πέρα, ο εθελοντισμός είναι εθελοντισμός όταν γίνεται σε πραγματική βάση, δηλαδή η θέληση μου για να πραγματοποιηθεί είναι τέτοια που δεν αποζητά απολαβές. Όταν όμως οι μηδενικές δικές μού απολαβές, είναι ο λόγος που προτιμάται ο χ επιχειρηματίας για ένα έργο γιατί δείχνει το εθελοντικό έργο των ανθρώπων σαν αποτέλεσμα του δικού του επιχειρηματικού δαιμόνιου, τότε μιλάμε για καμουφλαρισμένη δουλεία.

Πρακτικώς αυτό είναι το ζήτημα. Αλλά ένας εθελοντής, κατά κανόνα, δεν μπορεί να γνωρίζει αν εκμεταλλεύεται ή όχι από τρίτους. Ή μπορεί να το γνωρίζει, αλλά και να το θέλει, για να βοηθήσει τον χ επιχειρηματία, επειδή ο χ επιχειρηματίας αντί για υλικές απολαβές (μισθό) του παρέχει άλλου είδους απολαβές (πνευματικές - ελπίδα).

Στην τελική, ο εθελοντισμός για τον εθελοντή, είναι πάντα Εθελοντισμός όσο αυτός οικειοθελώς εκτελείται.
Και το θεωρώ απαράδεκτο, να βγαίνει μια βουλευτής ενός κόμματος που αξιοποιεί εθελοντές ακόμα και στις επιχειρήσεις του ως εργάτες (δεν το κατακρίνω αυτό - αφού αυτοί θέλουν και μπορούν με γεια τους και χαρά τους!) και να ταυτίζει apriori τον Εθελοντισμό με τα Χάπατα.

Χάπατο φαντάζομαι είναι κάποιος, όταν κάνει πράγματα από θέληση για άλλους λόγους, απ' αυτούς που αυτός επιθυμεί.
Ενώ ως χάπατο κρίνεται κάποιος, όταν κάνει πράγματα από θέληση για άλλους λόγους, απ' αυτούς που ο κριτής του κρίνει ως ουσιαστικότερους/βασικότερους.

Με αυτή την αφετηρία σκέφτομαι τα εξής:

Η Κανέλλη θεωρεί τον εθελοντή παππού που φυλάει τα παιδιά στο σχόλιο ως χάπατα, επειδή σκέφτεται πως ενώ αυτός επιθυμεί να προστατεύσει τα παιδιά, ο ουσιαστικότερος λόγος είναι η συνεισφορά στο κράτος, το οποίο γλιτώνει λεφτά (τα οποία πάνε σε άλλου πόρους). Ο παππούς όμως δεν το βλέπει έτσι, εκτός κι αν το κάνει αναγκαστικά και όχι εθελοντικά. (Άλλο ο εξαναγκασμός και άλλο ο εθελοντισμός).

Αντίθετα, η παπαρήγα (και άρα και η Κανέλλη - ΚΚΕ) θεωρεί τους εργάτες στις επιχειρήσεις του ΚΚΕ, ως εθελοντές, γιατί κρίνει ως βασικότερο λόγο την συνεισφορά τους στο κόμμα το οποίο γλιτώνει λεφτά, το οποίο θεωρούν πως ταυτίζεται με την επιθυμία των εργατών.

Αντίθετα αν μπω εγώ ως κριτής π.χ., για τον παππού τον εκτιμώ που κάνει αυτό το πράγμα εθελοντικά, αφού προστατεύει τα παιδιά αλλά και βοηθάει το κράτος σε μια δύσκολη στιγμή του (π.χ. για λόγους γραφειοκρατίας, ή λόγο απρόβλεπτου ατυχήματος και μη δυνατότητας αναπλήρωσης, άργησε να έρθει ο σχολικός τροχονόμος) και δεν τον θεωρώ Χάπατο,
αλλά αντίθετα θεωρώ Χάπατα τους κομμουνιστές εργάτες, που δουλεύουν επι χρόνια σε μια εργασία, με μειωμένα εργατικά δικαιώματα σε σχέση με όλους τους άλλους, επειδή ονειρεύονται ένα κομμουνιστικό κράτος, στηρίζοντας ένα κόμμα που επι δεκαετίες δεν έχει καταφέρει πρακτικώς τίποτα.

Το αν είναι λοιπόν χάπατο κάποιος εθελοντής ή όχι, είναι καθαρά υποκειμενικό - εξαρτάται από την κρίση του εξωτερικού παρατηρητή.

Σε κάθε περίπτωση όμως, όσων αφορά τον ίδιο τον εθελοντή, είναι κάτι Σεβαστό και Αξιόλογο από την μεριά του, μέχρις ότου τουλάχιστον αυτός να συνειδητοποιήσει κατά την δικιά τους υποκειμενική κρίση, πως πιάστηκε χάπατο.

Και γι' αυτό η κ. Κανέλλη δεν έπρεπε να δίνει τέτοιες συμβουλές και μάλιστα στα παιδιά - ανάγοντας τον Εθελοντισμό a priori σε κάτι αρνητικό.

Γιατί χωρίς τον Εθελοντισμό, ούτε το ΚΚΕ θα υπήρχε, αλλά και η κοινωνία θα ήταν πολύ χειρότερη - αν όλοι απαιτούσαν για το παραμικρό πληρωμή!

Στην τελική εγώ είμαι υπερ του εθελοντισμού, και πραγματικά με εξόργισε αυτή η γενική συμβουλή της κ. Κανέλλη προς τους νέους (χωρίς περαιτέρω διευκρινήσεις), δια μέσω του Λάκη, προδιαθέτοντας πρακτικώς την αποφυγή από οτιδήποτε εθελοντικό.