Custom Search

9 Φεβ 2011

[Κίνηση]: E-mail στον κ. Παπαδάκη: Κάποιες απόψεις για το κίνημα «Δεν πληρώνω».

Το παρακάτω e-mail το έστειλα στο «Καλημέρα Ελλάδα» του κύριου Παπαδάκη, και αφορά τα όσα άκουσα περί του κινήματος «Δεν πληρώνω», καθώς έτυχε σήμερα να δω μέρος της εκπομπής.

--------

Καλημέρα κ. Παπαδάκη.

Σήμερα, είδα στην εκπομπή σας, κάνατε αναφορά στο κίνημα «Δεν πληρώνω». Σας στέλνω το e-mail για να σας εκφράσω κάποιες απορίες επί του συγκεκριμένου θέματος, το οποίο όπως και εσείς διαδίδετε μέσω της τηλεόρασης γίνεται ολοένα και πιο μαζικό.

Η πρώτη μου ερώτηση, αφορά τους δύο κύριους που είχατε στο Πάνελ σας σήμερα 9/2/2011 (ο ένας Δάσκαλος με κασκόλ). Οι κύριοι αυτοί, πόσα χρήματα πληρώνουν το μήνα για διόδια - για να πάνε καθαρά στην δουλειά τους (και όχι για άλλους προαιρετικούς λόγους, όπως π.χ. για να ψυχαγωγηθούν κτλ);

Δεύτερον, απ' ότι κατάλαβα το κίνημα «Δεν πληρώνω» απευθύνεται σε όλους τους πολίτες, χρησιμοποιώντας ως παραδείγματα μεμονωμένα περιστατικά πολιτών (πολύ χαμηλό ποσοστό έναντι όλων των οδηγών της Ελλάδος) που χρειάζονται 150 και βάλε ευρώ το μήνα για τις βασικές τους υποχρεώσεις, σε διόδια.

Εγώ προσωπικά, στα διόδια πληρώνω περίπου 20-60 ευρώ το χρόνο, λόγο των δικών μου αναγκών. Αφού το κίνημα «Δεν πληρώνω» απευθύνεται σε όλους τους πολίτες και καλεί όλους τους πολίτες να συμμετέχουν - ως αντίδραση - εγώ και ο κάθε σαν και εμένα, νομιμοποιείται από το κίνημα «Δεν πληρώνω» στο να μην καταβάλουμε διόδια, παρότι τα ελάχιστα χρήματα που καταβάλλουμε, απαιτούνται να καταβληθούν ώστε αύριο, και εμείς οι νεότεροι αλλά και εσείς να έχουμε επιλογή του δρόμου που θα πάρουμε, σε αντίθεση με το σήμερα που δεν υπάρχουν επιλογές, ως εσείς ο ίδιος αναδείξατε το γεγονός.

Το κίνημα δεν πληρώνω λοιπόν, που αφορά καθαρά μεμονωμένες και άδικες περιπτώσεις, δραστηριοποιείται και παρουσιάζεται με τέτοιο τρόπο ώστε να ασκεί την λογική του καθολικά, προσπαθώντας να πείσει τον κάθε πολίτη, ανεξαρτήτως του πόσα πληρώνει στα διόδια και ανεξαρτήτως του αν έχει ή όχι πραγματικό πρόβλημα με αυτό το θέμα, να μην πληρώνει.

Και μόνο αυτό, το γεγονός δηλαδή ότι το κίνημα «Δεν πληρώνω» δεν εστιάζει στις μεμονωμένες περιπτώσεις σοβαρών προβλημάτων/αδικιών που χρησιμοποιεί ως παράδειγμα, προκειμένου να τις επιλύσει, αλλά εστιάζει σε ένα καθολικό επίπεδο και απευθύνεται σε όλους καλώντας τους να συμμετέχουν, είτε έχουν είτε όχι πρόβλημα, θα έπρεπε να μας προβληματίζει όλους.

Δεν αναφέρομαι φυσικά και ούτε θα μπω, στο αυτονόητο ιδεολογικό ζήτημα του όλου θέματος, όπου πρακτικώς το κίνημα «Δεν πληρώνω» αποτελεί μια επίσημη συμμορία (κύκλωμα παρανόμων πράξεων) - τουλάχιστον στις περιπτώσεις που νομικά απαγορεύεται να μην πληρώσει κάποιος (θα μπορούσα να το αναλύσω σε πολλές σελίδες, αλλά είναι κάτι αυτονόητο για τους λογικούς ανθρώπους).

Μένω στο πρακτικό θέμα.

Αν το κίνημα «Δεν πληρώνω» νοιάζεται:

α. Για εκείνους που λόγο συγκυριών, αδικούνται από τα διόδια ή τα ΜΜΜ.
β. Για να έχουμε καλύτερους δρόμους αύριο (αν δεν πληρώσουμε αυτονόητο είναι πως δεν θα έχουμε καλύτερους δρόμους. Αν πληρώσουμε μπορεί να έχουμε ή καλύτερους δρόμους, ή να τα φαν καλύτεροι κλέφτες - αν τιμωρήσουμε τους κλέφτες (χωρίς να γίνουμε εμείς οι ίδιοι κλέφτες!) και πληρώσουμε θα έχουμε καλύτερους δρόμους).
γ. Για την εφαρμογή της Νομιμότητας, και την ύπαρξη βασικών κανόνων (Νόμων) στην κοινωνία μας και όχι για την εφαρμογή του Νόμου του Ισχυρού (είτε ισχυρός είναι η Κυβέρνηση, είτε ο Ελληνικός όχλος, είτε κάποιες πολιτικές ακραίες παρατάξεις, είτε οι καλύτεροι δημαγωγοί, είτε κάποιος ο οποίος μπορεί να εκβιάζει κτλ), που πρακτικώς συμβαδίζει με την κατάλυση του κράτους και την εισαγωγή της Αναρχίας.

Τότε θα πρέπει:

1. Να ξεκαθαρίσει, υπό ποιές προϋποθέσεις δικαιολογείται ΚΑΤ' ΑΥΤΟ κάποιος να μην πληρώνει και να ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ όποιον μπαίνει στο κίνημα αυτό χωρίς να πληρεί τις προϋποθέσεις, ώστε το ίδιο να μην γίνεται όργανο Τζαμπατζήδων όπως το αποκαλούν.

2. Εφόσον αποφασίσει ποιά ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ άτομα στηρίζει - επειδή αδικούνται σε σχέση πάντα με όλους εμάς τους υπόλοιπους - θα μπορούσε αντί να παρανομήσει (μιλώντας πάντα μόνο για τις περιπτώσεις όπου ο Νόμος σε υποχρεώνει να πληρώσεις), να κάνει έκκληση στην ανθρωπιά μας και να ανοίξει ένα προσωρινό ταμείο για να στηρίξει αυτούς τους πολίτες.

3. Να απαιτήσει, χρησιμοποιώντας επίσημα τα στοιχεία όσων βοηθήσουν τους πολίτες (σαν μορφή συλλογής υπογραφών) , το κράτος/εταιρίες να πάρει μέτρα για αυτές τις περιπτώσεις και να βγάλει ειδικές κάρτες (π.χ. προπληρωμών) οι οποίες όσο περισσότερες φορές χρησιμοποιούνται σε έναν μήνα, τόσο μεγαλύτερη έκπτωση θα έχουν. Έτσι ο πολίτης που δίνει αναγκαστικά 150 ευρώ το μήνα λόγο καθημερινής χρήσης, θα ήταν δικαιότερο να πληρώνει μόλις 30 ή 40 ευρώ, όταν οι άλλοι που χρησιμοποιούν μια ή δύο φορές το μήνα έναν δρόμο, πληρώνουν 10.

Για το βήμα 3, ήδη γνωρίζουμε όσοι περνάμε από διόδια, ότι υπάρχουν κάρτες.
Σε άρθρα στο διαδίκτυο διαπιστώνει ο καθένας ότι υπάρχουν κάρτες και έχουν χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν τέτοιες κάρτες και στην Ελλάδα όπου διευκολύνουν και οικονομικά αλλά και σε επίπεδο διαχείρισης της κυκλοφορίας (ταχύτητες πληρωμές χωρίς stop) ειδικές κατηγορίες πολιτών.

Σε κάθε περίπτωση, σας καλώ να αναρωτηθείτε γιατί το κίνημα «Δεν πληρώνω» που μάλιστα έχει στις κυριότερες τάξεις του (εκπροσώπους απ' ότι είδα) εκπαιδευτικούς, που διαμορφώνουν τον χαρακτήρα των παιδιών μας και αυριανών πολιτών αυτής της χώρας, δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα στην πραγματική του βάση και υπόσταση, εξετάζοντας πλήρως τις ειδικές περιπτώσεις αδικίας που δημιουργούνται - και τις οποίες δεν χάνει την ευκαιρία να τις προβάλλει ως παράδειγμα - αλλά αντ' αυτού, ενώ το ζήτημα είναι πολύ λεπτό καθώς με λάθος αντιδράσεις δύναται να καταλύει τον ίδιο τον κρατικό μηχανισμό και συνεπώς να θέτει σε κίνδυνο το Ελληνικό κράτος (εμάς, την κοινωνία μας και όχι την Κυβέρνηση), το γενικεύει χωρίς δικλείδες ασφαλείας και χωρίς περιορισμούς, ωθώντας με μια ορθή δικαιολογία που όμως αφορά λίγους, τους πολλούς στην παρανομία και στην αυτοδικία.

Σαν Έλληνας πολίτης αυτής της δύσμοιρης χώρας, όταν κρίνω όπου κάπου υπάρχει αδικία, είμαι πρόθυμος να δουλέψω ακόμα περισσότερο και να προσφέρω ότι μπορώ για να αρθεί η αδικία. Δεν είμαι πρόθυμος όμως να κλέψω, για να αναγκάσω/εκβιάσω την Πολιτεία, υπό τον εκφοβισμό της κατάρρευσης να μου παραχωρήσει ότι ζητάω, γιατί έτσι ηθικά νομιμοποιώ και κάθε άλλον να κάνει τα ίδια για να με εκβιάσει στο να κάνω ότι ζητάει και αυτός από μένα.

Πέρα λοιπόν από το Κρατικό και Πολιτικό σκέλος που έχει το ζήτημα αυτό, το οποίο πρέπει να λυθεί γρήγορα και πρέπει όλοι να πιέσουμε, όποιος πραγματικά ενδιαφέρεται για τους συμπολίτες μας, και όχι για να ανατρέψει το Κράτος και τους Νόμους μας εκμεταλλευόμενος την αγανάκτηση που προκαλεί η αδικία, ας κάνει ένα κίνημα καταγραφής όσων αδικούνται και ας ανοίξει έναν λογαριασμό όπου ο κάθε πολίτης θα στηρίζει τον αδικημένο προσωρινά με ότι οβολό μπορεί να έχει. Κάθε πολίτης που επωνύμως θα καταβάλλει χρήματα για να στηρίξει όσους αποδεδειγμένα (και καλόπιστα) αδικούνται, θα προσυπογράφει αυτόματα και την απαίτησή του για την διόρθωση αυτής της αδικίας, τουλάχιστον με τον απλούστερο και γρηγορότερο τρόπο - την κυκλοφορία καρτών πληρωμής.

Βέβαια αναρωτιέμαι πόσοι πολίτες θα τρέξουν να βοηθήσουν οικονομικά όσους αδικούνται, σε αντίθεση με εκείνους που τρέχουν να μπουν στο κίνημα για να μην πληρώσουν, έστω κι ας μην αδικούνται (σε σχέση πάντα με όλους τους άλλους Έλληνες); Δυστυχώς, η εκτίμησή μου, μπορεί να κάνω και λάθος, είναι πως οι Τζαμπατζίδες που αξιοποιούν το κίνημα «Δεν πληρώνω» (το οποίο δεν κάνει τίποτα για να προστατευθεί από αυτούς και να εξυπηρετήσει καθαρά - έστω και λανθασμένα κατ' εμέ - τον αξιοπρόσεχτο σκοπό του!) είναι πολύ περισσότεροι από αυτούς που θα είναι πρόθυμοι να κοπιάσουν λίγο περισσότερο για το δίκιο των συνανθρώπων τους.

Όσο αφορά λοιπόν την δικαιολογία του κινήματος «Δεν πληρώνω», πως κινητοποιούνται ΕΤΣΙ (και όχι πιο οργανωμένα, πιο νόμιμα, πιο σωστά) επειδή κάποιοι συνάνθρωποι τους έχουν πρόβλημα, καθίσταται νομίζω σαφές, πως αυτή η δικαιολογία είναι απλά δικαιολογία για να καλύψει κάτι άλλο πολύ μεγαλύτερο, πίσω από την παρακίνηση, καθοδήγηση και τον εθισμό του κόσμου στο να παρανομήσει.

Η άλλη δικαιολογία επίσης, πως είναι ακριβά τα διόδια (ή τα ΜΜΕΜ) και δεν πληρώνουμε, νομίζω κάθε σοβαρός άνθρωπος καταλαβαίνει πως είναι τελείως γενική και αόριστη, αφού για να υπάρξει τέτοια δικαιολογία θα πρέπει να καθοριστούν κάποια όρια, όπως το τι θεωρείται ακριβό σε σχέση με το που βρίσκεται και το ποιούς αφορά. Γιατί με αυτή την λογική ο καθένας μπορεί να βαπτίσει ακριβό ότι θέλει και να αυτονομιμοποιηθεί στο να μην το πληρώνει, δηλαδή στο να το κλέβει. Και επειδή ζούμε στην εποχή, όπου τα πάντα είναι ακριβά και κυρίως τα βασικά αγαθά, αναρωτιέμαι μήπως για τους διοργανωτές του «Δεν πληρώνω», δικαιούμαστε να ψωνίζουμε και χωρίς να πληρώνουμε, επειδή θεωρούμε τα ψώνια μας ακριβά. Και επειδή κάποιοι άνθρωποι δεν έχουν να φάνε, να πηγαίνω και εγώ και εσείς στο σούπερ μάρκετ, να ψωνίζουμε και να μην πληρώνουμε, για να πιέσουμε την Κυβέρνηση να νομοθετήσει για να ρίξει τις τιμές;.. Ή μήπως να το κάνουμε για μερικές μέρες/βδομάδες έστω και συμβολικά;..

Θα ήθελα την γνώμη σας πάνω στην τοποθέτησή μου, η αν όχι την γνώμη σας, αφού καταλαβαίνω πως έχετε πολλές υποχρεώσεις για να απαντάτε τον κάθε πολίτη που θέλει να εκφραστεί δια μέσω εσάς, τουλάχιστον αν θεωρείτε ορθό το σκεπτικό μου, να το θέσετε προς συζήτηση σε μια ζωντανή σας εκπομπή..

Με εκτίμηση,
ανώνυμος blogger και Έλληνας πολίτης,
area51gr